Tuesday 18 December 2012

HoLidays Time!!

Assalamualaikum...... Hellllloooo Malaysia... Hihi... Lamanya x hapdet belog nih... Nampak sgt bizi nyer... Eii.. Yark.... Cliche..... Hahaha..

Ok.. Setelah sekian lama x menaip... Hari ni aku nak citer sal ape yang terjadi kat aku lam seminggu dua tiga ni... Ari tu masa beh exam aku g holiday kt Satu Pulau... Siyes happening... Kitorang kt sana 3H2M... Walaupun x sumer yang join.. Tp ttp meriah... Seramai 30++ (X sure bpe org). Thankz to Reeza sbb uruskan trip tu... Hari pertama sampai kt sana ktrg dpt wt aktiviti sendiri.. Pe lg.. Terjun laut la kn... Haha... Tapi aku x berani sgt sbb ombak agak besar.. N aku x pndai berenang... Wuuuu ;'(

Lepas je puas mandi laut ptg tu,dalam jam 8 kitorang g makan kt kiosk no 12.. Lauk2 nya... Pergh.. Pandang je tray lauk2 tu,perut terus wat konsert.. Lepas makan kitorang wt aktiviti campfire... Nak wat ala2 sesi luahan perasaan la.... Hik3... Lepas sumer wt speech,kitorang pn balik bilik masing2... N aku ngn roomate aku,trus terlelap.. Penat sgt la konon.. Harharhar..

Esok pagi nya lepas subuh kitorang golek2 atas katil nk tggu jam 8 pg sbb nk g makan kt kiosk tu... Lam kepala da terbayang makanan yg sedap2.. Hehe.. Lepas makan kitorang ade aktiviti... Pagi tu kitorg dibahagi kn kpd 3 kumpulan n de telemath.. Nk taw x ape aktiviti nye? Kitorang lawan pijak belon... Belon bersaiz sederhana di ikat di bahagian kaki dan pandai2 la selamatkan belon tu dr kena pijak oleh pihak lawan... N aku?? Harus lah aku kalah sbb aku bersaing ngan Aida the Red Girl.. Hehe

Lepas game tu kitorang g snorkeling.. Habeh kaki kitorang luka2 sbb terkena batu karang... X dpt nak tgok ikan.. Huuu... Ikan2 tu lari sbb kitorang ramai sgt agak nya.. Haha... Lepas aktiviti melukakan kaki tu kitorang g satu pulau kecik.. Kat situ kawasan nya cantik... Air jernih,pasir pantai nya halus... X macam kat dpn bilik kitorang.. Pasir nya macam pasir sungai.. Berbatu2 n kasar..

Dalam pukul 10 kitorang wt aktiviti kat pantai yg cantik tu.. Setiap kumpulan kena bina smthng yg unik.. 2 org setiap ahli group ne ditanam kn lam pasir n wt la wtever yg trlintas.. Cm group aku,kitorang wt menara KLCC Mira n Zakuan.. N group kitorang KALAH!! Malu je... Group 1 wt duyung bertemu ngn bujang senang (buaya) ,group 3 lak wat kereta ferrari... Konon nya... Hahaha

Lepas aktiviti tu kitorang lek ke pantai yg berdekatan ngan bilik... Kt situ kitorang de game baru lak.. Bina istana pasir.. N u know what? Kitorang sorang pon TAK PENAH wat istana pasir... Blank terus nak wat ape kt situ... N lagi sekali group kitorang KALAH.. Grrr.. Hah? Sbb? Sebab istana kitorang paling kecik!! Cisss...

Lepas wt istana pasir tu,kitorang de last game... Iaitu.... Cari gula2 lam court game belon td.. Haa.. Da cam ape je do garu2 pasir tu cr gula2... Total group ak dpt 73 biji gula2.. Haaa... Banyak x? Tapi... Yang geram nya... Group 3 lebih 3 biji dr kitorang.. Grrrr....

Ok.. Kitorang kalah lagi.. N lepas semua aktiviti tu,kitorang g makan n balik bilik n tido puas2.. Haha.. Nama pon bercuti kan.. So.. Tido tido n tido... Petang tu,lepas asar aku n roomate aku g la me'round' kat kedai2 yang ada.. Petang tu kitorang teringin nak makan bihun sup n macam2 lagi... So si Una beli la bihun sup,Si Farah Ain beli laksa n aku beli rojak buah.. N agak tidak berpuas hati la kitorang....  Laksa nya x ada rasa ikan,mungkin ikan mahal,sbb tu la rasa ikan tu kurang...

Aku ase aku da bnyk sgt merepek... T la aku sambung cter masa entry part 2 t.. Tata

5 comments:

  1. bestnya pergi pantai..tp musim ni xselamat sgt la kalau nak main2 kat pantai..:)
    done follow ur blog #25
    thanks singgah :)
    http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/12/gembira-tapi-sedih.html

    ReplyDelete
  2. Memang best dapat tengok matahari terbenam terutamanya kat pantai kan, ^^. Anyway nice holiday!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Ish.. Xde la sampai cm tu.. Kitorg g nk have fun ja..

      Delete

Kaki Komen ada nak komen x?